typ, wersja | PZL P.11c |
załoga | 1 osoba |
napęd | 1× 595 KM |
rozpiętość | 10,72 |
długość | 7,55 |
wysokość | 2,85 m |
pow. nośna | 17,95 m² |
masa | całkowita 1 590 kg |
prędkość | 390 km/h |
pułap | 8000 m |
zasięg | 700 km |
uzbrojenie | 2 lub 4× 7,92 mm, bomby |
inne | brak |
PZL P-11. W jednostkach bojowych we wrześniu 1939 znajdowało się 129 samolotów (44 w brygadzie pościgowej, 10 w armii „Modlin”, 22 w armii „Pomorze”, 21 w armii „Poznań”, 12 w armii „Łódź”, 20 w armii „Kraków”; w rezerwie, szkolnictwie i remontach - 43 (łącznie dysponowano 172 samolotami, w tym ok. 20 P-11a).
RUMUNIA. Zamówiono 50 samolotów. Dostarczono dwie serie: K (20 samolotów) i L (29 samolotów), jako 50 samolot dostarczono prototyp P.11/II. Wersję P.11b produkowano tylko dla Rumunii.
Górnopłat. Podwozie stałe. Kabina odkryta.
Załoga - 1 osoba.
Wymiary - rozpiętość 10,72 m, długość 7,25 m, wysokość 2,69 m, powierzchnia nośna 17,9 m2.
Masy - masa własna 1115 kg, masa całkowita 1580 kg.
Zespół napędowy - silnik gwiazdowy, 9-cylindrowy Skoda Mercury IV S2 o mocy 405 kW (550 KM).
Osiągi - prędkość maksymalna 343 km/h na wysokości 5000 m, prędkość przelotowa 240 km/h, prędkość minimalna 110 km/h, pułap operacyjny 8 000 m, zasięg700-810 km, rozbieg 99 m, dobieg 343 m.
Uzbrojenie - 2 synchronizowane km PWU wz.33 7,92 mm w bokach kadłuba, amunicja po 500 naboi na każdy km, 4 bomby po 12,5 kg, 2 pod każdym płatem.
1)
Załoga - 1 osoba.
Zespół napędowy - silnik Gnome-Rhone Mistral 9 Krsd o mocy 438 kW (595 KM).
Konstrukcja - indywidualne rury wydechowe z cylindrów.
2)
Załoga - 1 osoba.
Zespół napędowy - silnik Gnome-Rhone Mistral 9 Krsd o mocy 438 kW (595 KM).
Konstrukcja - pierścieniowe kolektory spalin na krawędzi natarcia pierścienia Townenda.
3)
Załoga - 1 osoba.
Wymiary - rozpiętość 10,72 m, długość 7,55 m, wysokość 2,85 m, powierzchnia nośna 17,95 m2.
Masy - masa własna 1147,5 kg, masa całkowita 1590 kg, masa maksymalna 1800 kg.
Zespół napędowy - silnik gwiazdowy, 9-cylindrowy Skoda Mercury V S2 o mocy 438 kW (595 KM) lub silnik Skoda/PZL Mercury VI S2 o mocy 445 kW (605 KM).
Osiągi - prędkość maksymalna 430 km/h, prędkość maksymalna 360-375 km/h na wysokości 5000 m, prędkość przelotowa 250 km/h, prędkość minimalna 110 km/h, pułap operacyjny 8 000 m, zasięg 550 km (700-810 km), rozbieg 99 m, dobieg 343 m.
Uzbrojenie - 2 synchronizowane km PWU wz.33 7,92 mm w bokach kadłuba, amunicja po 500 naboi na każdy km, 4 bomby po 12,5 kg, 2 pod każdym płatem. Część samolotów: 2 synchronizowane km PWU wz.33 7,92 mm w bokach kadłuba, amunicja po 500 naboi na każdy km, 2 dodatkowe km PWU wz.33 w skrzydłach, po 300 naboi, 4 bomby po 12,5 kg, 2 pod każdym płatem.
4)
Zespół napędowy - silnik PZL Mercury VIII o mocy 538 kW (730 KM) .
Osiągi - prędkość 390 km/h.
Konstrukcja - zamknięta kabina.
5)
…
1. PZL P.11c, samolot myśliwskiSamolot 121 Eskadry 2 Pułku Lotniczego w Krakowie. Muzeum Lotnictwa Polskiego, Kraków. Copyright Prajzner, Jerzy - zobacz w powiększeniu i komentuj w galerii (1) - | |
2. PZL P.11c, samolot myśliwskiSamolot 121. Eskadry 2. Pułku Lotniczego w Krakowie. Muzeum Lotnictwa Polskiego, Kraków. Copyright Prajzner, Jerzy - zobacz w powiększeniu i komentuj w galerii (2) - | |
3. PZL P.11c, samolot myśliwskiSamolot 121 Eskadry 2 Pułku Lotniczego w Krakowie. Muzeum Lotnictwa Polskiego, Kraków. Copyright Prajzner, Jerzy - zobacz w powiększeniu i komentuj w galerii (3) - | |
4. PZL P.11c, samolot myśliwskiPrzed startem do lotu ćwiczebnego. Brak informacji o autorze. Polski czyn zbrojny w II wojnie światowej. Wojna obronna Polski. Warszawa 1979. - zobacz w powiększeniu i komentuj w galerii (4) - |